20 mars 2011

sköna söndag..;)


Älskar verkligen dessa dagar där man är pigg och mår bra.. Trots förvärkar och ryggont så stör det inte så mycket när man är utvilad och på bra humör.. man kan hantera allt så mycket bättre..
Tog ingen sömntablett i går men jag har bara vaknat två gånger inatt ändå så nu har jag sovit riktigt gott två nätter.. så nu klarar jag mig ett bra tag på det..;)

Vad hände här på vågen då.????? haha nu har jag slagit TRE rekord..
1a: 67,5kg min toppvikt någonsin i livet.
2a 70kg.?? va.?? knas, känner mig inte så stor ju..
3a: 73,7kg innebär att jag gått upp 11kg under denna graviditet (än så länge) och med Emelie gick jag upp 6kg och med Lukas 10kg.. vi får se vart det slutar. Kj satsar på att få mig över 75.. HMH.. inte om jag får bestämma.. haha

Nu har jag nyss putsat alla fönster och dammsugit.. blir så mycket skit nu när man drar och sliter i möbler, packar mm. helt sjukt att man faktiskt kan se ut genom våra fönster nu.. hahaha
Skulle inte skada om bebis kom nu för nu tycker jag det räcker, men så tänker jag på stackars TjockisSanna som idag är +11 dagar från BF och då ska jag nog inte klaga eftersom jag inte gått tiden ut än.. Men hade vart coolt om vi fick samtidigt och möttes på mitten lixom..;) vi skojade om det i början av graviditeten att hon kommer gå över och jag kommer få tidigare,(eftersom jag fått tidigare innan) men vi får se.. Tror att min lill* sickan har det för bra därinne och inte vill komma ut till sin hormongalna morsa som skriker som en galning ena dagen och bara lipar nästa.. hehe..

Iallfall så saknar jag min lilleman som vart hos mormor sen i fredags.. han åkte med henne eftersom vi skulle in till förlossningen på koll och sen ville han inte komma hem.. så när Kj slutar ska vi upp till tving och äta lite och hämta hem honom..;)

På onsdag ska jag på "blinddatefika" med några tjejer från familjeliv..:) vi är alla med i en tråd om vilka som ska få bebisar nu i vår här i kna.. ska bli jättekul och träffas efter att ha "pratat" så här i några månader under graviditeten..;) så Onsdag it is.. annars händer nog inte så mycket i veckan.. ska försöka packa en del så man har undan lite.. vet ju inte hur man kommer må sen..

Igår vart JessiePessie och Jonas här och spelade GinRummy.. skitkul.. börjar bli lite tradition nu på kvällarna att mysa och spela kort.. hoppas det fortsätter efter vi flyttat med..

Nä nu blir det en promenad i det fina vädret..

Ha en skön söndag allihopan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar