17 februari 2011

Hemma...;)

äntligen fick jag komma hem.. med rejält strikta restriktioner att VILA VILA och VILA.. jag ska vila och ta det lugnt, men det e svårt när man inte mår dåligt..det är svårt och hejda sig själv från att göra "lätta" saker som att dammsuga, vika tvätt och diska.. men men bara å försöka låta bli..
Vet ännu inte vad mitt blodvärde var på när jag kom in men ska fråga barnmorskan på tisdag när jag är där.. äter iallafall järntabletter nu och tänker på vad jag äter för att få i mig mycket järn och salter.

Bebisen mår bra iallafall och är inte påverkad av detta som tur e utan det är mest jag som mådde dåligt och det är ju skönt, eller nåt.;) hehe
Har fått körförbud nu från mannen så det är buss som gäller nu hädanefter och barnen har fått instruktioner vad dom ska göra om jag blir dålig igen..
Underbart att ha människor runt omkring en som tar hand om en och bryr sig..
Sanna var en ängel när jag blev dålig här hemma, väldans tur att hon vart här.!! och även om jag var otrevlig, tjurig och envis så fick hon med mannens hjälp in mig till sjukhuset tillslut, vilket nog var tur med tanke på hur mina värden var..

Nu har mannen och sessan gått till jobbet och jag och Lukas ska snart äta frukost innan jag lämnar honom strax innan nio.. skönt dessa torsdagar och slippa ge sig iväg.
Sen ska jag återigen göra ett nytt försök att plugga, har kommit efter lite nu så jag har lite att ta igen. ska även ha betygs samtal med min lärare idag angående förra kursen och se vad det blir. I helgen ska jag tenta av denna kursen Info&Layout och på måndag börjar nästa som är företagsekonomi först A sen B.

Ha en bra dag.. // Jen

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! Ta det nu lugnt och ta hand om dig vännen. Kram

    SvaraRadera