20 februari 2011

Dålig vs. Bra dag..

Igår var jag världens sämsta mamma..
Både jag och Lukas var på ett rysligt humör och vi bråkade hela dagen.:( mår så himla dåligt när det blir så.. Vet att jag som vuxen INTE får bete mig så.!! Men ibland orkar jag bara inte, orkar inte tänka på allt jag säger och gör runtom Lukas. Jag vet att jag måste tänka på hur och vad jag säger till honom för att han förstår verkligen inte när jag blir arg och ledsen.. Han förstår inte att det ibland är han som orsakar det. Är också så arg på hans jävla pappa som bara slipper allt bråk och gnäll och alla dispyter mm. Han behöver inte höra sin son gråtande böna och be att jag ska prata med hans pappa och säga att han ska komma hem. Att han inte ska vara iväg mer utan flytta hem som han lovat. Faan så arg jag blir på honom ibland.!!
Häromdagen var Lukas ledsen och Kj var inte hemma men fick ringa honom för Lukas ville att han skulle komma, han ville inte ens ha sin mamma..
Så jag somnade gråtande och med magont och ångest över att jag inte orkade bete mig som jag borde och sonen ligger på sitt rum och gråter, och där mittemellan står min stackars man och försöker trösta oss båda.. Men jag vet inte vad jag hade gjort utan hans stöd och kärlek.
Just nu är jag kanske inte hellre världens mest stabila person med en stor mage som känns som om den ska implodera när som helst;)
Imorse vaknade jag med samma surfitta beteende.. Men skärpte till mig och ett par kramar och leenden från son och make så kändes allt bättre..!
Så vi åkte och handlade Sickans bilstol



Och då kändes det lika bra att packa upp vagnen med..









Blev super fint.:) och som vanligt lyckades min älskade få mig att må bättre.
Nu har Lukas åkt till farmor tills Tisdag och vi behöver nog va ifrån varann lite men jag saknar honom redan nåt rysligt.. Har fortfarande en massa skuldkänslor i magen som inte känns bra..

Det blev iallafall en mycket bättre dag idag än igår..

Annars försöker jag mest ta det lugnt och vila lite men de går lite sisådär.:)
Är så otroligt tacksam att Kj finns i våra liv så det går inte att beskriva.. Allt han måste stå ut med just nu och hanterar det helt fantastiskt gör honom till den underbaraste människan jag vet och jag älskar honom av hela mitt hjärta..!

Nu ska jag göra två sluttentor och ett arbete på min andra kurs för imorgon börjar nästa.:)
Ha en skön dag för det ska jag ha.
Love Jen

1 kommentar:

  1. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att vi alla bara är människor. Med alla hormoner så har jag gråtit en stund. Bilstolen och vagnen är underbart fina :) Ser fram emot att testköra den sen...KRAM fina

    SvaraRadera