10 februari 2011

Det var ett tag sen...

jag skrev nåt här nu, anledningen till det är min nya telefon..
Har alltid förut bloggat från min iPhone, mycket lättare och smidigare tycker jag. och nu kan jag inte blogga från min lur så därför blir det lite tråkigt..
Ska genast skärpa mig och lära mig att blogga härifrån datorn, eller klart jag kan men inget blir som jag vill.:(

och återigen INGET BLIR SOM JAG VILL...!! jo om jag bara skriver text. men vill jag ha in en bild så e det kört.. jaja iallefall.

Vaken lite onödigt tidigt idag känner jag, Lukas kom in vid fyra och hade drömt nåt så han fick krypa ner, somnade nog till för en liten stund senare vaknar jag av en liten sylvass armbåge mitt i ryggen.. AJ..! sen kliade jag ryggen, magen mm och vid strax efter fem somnade han om.. fast inte jag för jag var hungrig så de var lika bra att gå upp..;)
Idag måste jag ta tag i pluggandet ett par timmar så det blir gjort och i eftermiddag ska jag få gosa Hugobebis..;);) MYS.!!

ja just det Sickan lille började bråkas lite häromdan eller kanske inte sickan men allt.. Vaknade på måndagen med lite kraftigare sammandragningar än vanligt och den här jobbiga molande mensvärken i ryggen.. tänkte inte mer på det förrän vid lunch när jag insåg att dom va regelbundna var 10e minut.. inte helt ok men jag skulle ändå till MVC på tisdagen så ingen mening å ringa in. Monica min barnmorska skickade in oss rätt så snabbt till förlossningen för koll. Tyckte det var rysligt skönt att Kj var med och inte på jobbet, så vi åkte in dom tog en CTG-kurva och när hon kollade på den tyckte hon att de där såg inte så bra ut..:(, knappt en minut mellan värkarna, då blev jag lite rädd att jag inte skulle få åka hem. Well sen kom läkaren och skulle göra UL för att se om jag hade öppnat mig eller inte, men som tur var så hade jag inte det utan fick åka hem med löfte att inte jobba och att VILA galet mycket..
Och jobba kan jag va utan men att vila e ju så förbannat tråkigt, e ju så rysligt rastlös nu för tiden kan inte sitta still.. men jag märkte igår när jag dammsugit att det får nog älsklingen ta hand om hädanefter tills bebis är ute..;)

Nä nu har jag ätit frukost, druckit kaffe OCH bloggat så nu ska jag strax väcka min lille gosse..

Ha en skön dag..:)

2 kommentarer:

  1. Herregud kvinna vad tidigt du var uppe, hoppas du har vett att vila idag. Vad du än tänkt kan det vänta tills du sovit några timmar, KRAM

    SvaraRadera
  2. Jadå jag ska ta det lugnt idag..;) sitta i soffan och plugga, ta en promenad och dricka SannaKaffe.. superlugnt..

    SvaraRadera