26 september 2011

Strömlös..

Är jag nu.. Får åka bort till Ida när Klara vaknar så jag kan göra mat till henne.. Hoppas strömmen kommer snart för pannan går inte hellre och det börjar redan bli svalare i huset..:( sen får vi åka till tving i eftermiddag och äta om den fortfarande är borta då.. Ev måste vi sova där med annars fryser vi nog ihjäl.:) haha

Jaha i helgen har vi varit i skåne, fina underbara skåne.. Och jag låter bilderna tala.:)






Goliat och Kajza blev bra kompisar..






Barnen älskade jacuzzin






Klara också






Mysig stund och solen strålade.:)






Pappa Klara mys






Spelade spel






Vissa föredrog skuggan.:)
Och barnen busades


YouTube Video


Har haft en helt underbar helg med Jenny&Mark.:)
Vi somnade halv tio igårkväll som stockar.. Tre timmars sömn igår var lite i minsta laget..;)

Nu är vi tillbaka i verkligheten..
Skola jobb tvätt städ matlagning mm..
Såhär mysigt var vädret imorse vid halv åtta när jag körde Lukas till skolan






Dimmigt som tusan




Rätt coolt.:)







Detta fina armband fick jag av min dotter när jag minst förtjänade det men mest behövde det..
I torsdags gav jag henne hjärnskakning..;( bad mom..!
Jag hade nyss hämtat Lukas å Em ringer å säger att hon är på bussen på väg hem.. Efter ett par minuter ringer hon igen ledsen, då har hon hoppat på fel buss och står på amiralen å vet inte vart hon ska ta vägen och jag hör paniken i hennes röst..
Då ringde jag Jessie som jobbar på matkult och bad henne gå ut å hämta Em och ge henne lite fika.. Så in med Klara å Lukas i bilen å hämta sessan, när vi kom hem bad jag Em hoppa ut å ta posten och sen körde jag sista biten.. Då säger Lukas om inte Em har bälte vill inte jag hellre ha och börjar knäppa av sig sitt ( vi va 100 m hemifrån men bälte ska ändå va på !!) Han lyssnar inte utan tar av sig bältet, då bromsar jag, vi körde kanske i 10km men Emelie va inte beredd utan flög fram och slog huvudet i förarsätet.. När vi kom hem så har hon ont i huvudet och mår illa.. Efter en timme börjar hon spy..:( fy fan vad dåligt jag mådde och vilken ångest jag fick.. Natten va Kj på AW och Em fick sova i vår säng hos mig, fick väcka henne några gånger.. På fredagen fick hon va hemma...
Fy tusan att man kan må så dåligt..:(

Nu ska jag fylla diskmaskinen så vi kan köra den när strömmen är tillbaka..

Ha en skön måndag..
// Jen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar