28 november 2011

Ljus å värme igen.:)

Ja igår gick strömmen här på landet. Fick sms av kj vid 22 tiden att strömmen gått.. Maja hade ingen termos så jag åkte bort till svägerskan i lby och hämtade varmt vatten..
Vi hade varken lyse värme eller vatten.. Allt går på samma.. Lagom mörkt här ute i skogen faktiskt..;) Kom till strax efter nättraby då var det stopp, livsfarlig ledning hade ramlat ner över vägen. Bara å vända å köra lilla ( tromtesunda) hållet hem.. Helt släckt överallt och jag fick sicksacka mellan kullvälta soptunnor å brevlådor å grenar.. Kom hem å maken satt här i mörkret, sen gick han ut å hämtade en lampa från husvagnen å ett bilbatteri så vi kunde sätta i källaren.. Där nere är verkligen beckmörkt å tanken att barnen skulle vakna i detta mörker å inte fatta vad som hänt va jobbig. Men vi gick å la oss , fanns inte mycket annat å göra.. Vaknade tidigt för å gå ner till barnen, visste ju inte om lampan å batteriet klarat hela natten.. Men dom hade vaknat å tyckte det var coolt å mysigt med mörkret.. Så vi åt frukost med tända ljus, borstade tänderna med vatten från en flaska och klarade oss alldeles utmärkt utan nymodigheter..:) att jag inte fick kaffe tyckte jag dock var den största krisen.. Haha men tog av det fortfarande lite varma termosvattnet och fick mig en halv kopp och maken med..
Sen ut me Emelie till bussen och hem å på med lite kläder å sen iväg med Lukas.. Skulle ju till Linda å klippa henne som tack för jag fick låna skridskor..
Var inte överdrivet sugen på å åka iväg när man inte kan göra sig riktigt iordning men det blev bra fick en god VARM kopp kaffe.. Och kunde ladda min telefon.. Hade knappt halvt batteri igår så jag stängde av allt jag kunde som tog mycket ström..
Kj å Klara åkte till johanna sigge å ebbe å myste lite.. Jag åkte me dit senare när jag klippt Linda..

Sen hämta Lukas in å lämna pappret påskrivet av Johan så Lukas får sitt pass sen till optikern å lämna trasiga glasögon å sen hem.... Till vårt varma upplysta hem med vatten..:)
Nu ska jag faktiskt sova för klockan ringer 04.30 imorgon.!!!



Jag morsan å Helena åker dit en liten runda för lite sista shopping detta året..:) behöver ni nåt så messa.. Hihi

Faaan nu vaknade lillskiten...
Sov gott

// Jen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar